سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۳
۰ نفر

ناصر قراگزلو: بعد از انجام مصاحبه ابراهیم‌زاده سرمربی ذوب‌آهن، افشین قطبی با حالتی بسیار عصبانی در محل کنفرانس مطبوعاتی حاضر می‌شود تا به سئوالات خبرنگاران پاسخ بدهد.

قطبی که انگار مدت‌ها منتظر لحظه‌ای برای بروز ناراحتی‌اش بود داور را یکی از مسببین اصلی توقف برابر ذوب‌آهن می‌داند و می‌گوید: «من از تصمیمات داوری اخیر علیه پرسپولیس خسته شدم. در هر بازی داوران در کشورهایی مانند انگلیس، آلمان و خیلی‌ از کشورهای صاحب‌نام فوتبال، تصمیمات 50 درصدی را به سود تیم‌هایی مانند منچستر، بایرن‌مونیخ و تیم‌های بزرگ دیگر می‌گیرند اما در ایران، داوری‌ها واقعاً به ضرر پرسپولیس بوده و داوران در دو بازی اخیر تیم ما، 4 امتیاز مسلم را از پرسپولیس گرفته‌اند.

البته من منکر مشکلات تیمم در دیدار با ذوب‌آهن نمی‌شوم اما با وجود این مشکلات، فرصت‌های ما چند برابر ذوب‌آهن بود. پرسپولیس در نیمه اول فقط 5 فرصت طلایی برای گل‌زدن داشت که قدر آنها را ندانستیم. اگر داوران نمی‌خواهند ما بازی‌ها را ببریم به ما بگویند تا پرسپولیس دیگر در لیگ بازی نکند. اینطوری فکر می‌کنم خیال ما و کمیته داوران از این حیث حداقل در دیدارهای آینده راحت خواهد شد.»

موضع‌گیری تند قطبی در کنفرانس مطبوعاتی باعث شد تا برخی از خبرنگاران نسبت به تغییر لحن و نوع ادبیات قطبی که در اولین سال حضورش در ایران همه از آن به نیکی یاد می‌کردند انتقاد کنند، اما قطبی در پاسخ به آن گروه اظهار داشت: «نه، ادبیات و نوع گفتار من تغییر نکرده است. من واقعاً در تیم پرسپولیس تحت فشارم. فکر می‌کنم مسئولان باشگاه ما باید یک بار دیگر در آینه خودشان را نگاه کنند چون بیشتر وعده‌هایی که به من داده شده بود عملی نشده و من در واقع با کوهی از مشکلات به علاوه داوری‌های اخیر مواجه شده‌ام.»

وی ادامه می‌دهد: «ما در رقابت‌های لیگ برتر احتیاج داریم که داوران برتر سوت بزنند و قضاوت کنند در حالی که همواره در حساس‌ترین بازی‌ها برای تیم بزرگی مانند پرسپولیس که بیشترین هوادار را در ایران دارد، به شکل بسیار بدی سوت زده می‌شود و حق مسلم ما نادیده گرفته می‌شود.»

سرمربی پرسپولیس که عصبانیتش فروکش نکرده می‌گوید: «من به ایران آمدم تا تأثیر مثبتی با پرسپولیس در فوتبال ایران بگذارم اما وقتی می‌بینم مشکلات به قوت خود باقی است ترجیح می‌دهم از پرسپولیس جدا شوم و در این رابطه حاضرم پولی را که گرفته‌ام را نیز تمام و کمال تحویل بدهم و بروم و از گفتن این انتقادات هم ترسی ندارم، چون این فوتبال باید حرفه‌ای شود.

سال گذشته هم مشکلاتی شبیه به وضع کنونی وجود داشت اما آن موقع پاسپورت من مهر خروج نداشت و دستم بسته بود اما اکنون وضعیت فرق می‌کند. من برگشتم به ایران که اثر مثبت داشته باشم و برای موفقیت پرسپولیس و خوشحالی هوادارانش بجنگم اما نمی‌توانم ببینم که هر روز به بازیکنان و مربیان دروغ بگویند و امکانات حرفه‌ای بودن را نداشته باشیم.»

قطبی قصد ندارد از موج انتقاداتش بکاهد: «متأسفانه از اینکه می‌بینم دستیارانم دستمزد دوماهه خود را نگرفته‌اند، به آنها قول می‌دهند که پول‌شان را بدهند اما بعد زیر قول‌شان می‌زنند، چک‌های بازیکنان برگشت می‌خورد و برخی از آنها خانه ندارند، بسیار ناراحت می‌شوم. به طور مثال همسر پتروویچ را به هتل راه ندادند. بازیکنان خارجی ما خانه و امکانات خوبی برای حضور موفق در پرسپولیس ندارند. بازیکن برزیلی ما هم که قرار است به ایران بیاید هنوز به دلیل پرداخت‌نشدن پول از سوی باشگاه و همچنین مشکلات دیگر، نتوانسته به ایران بیاید.»

قطبی در پایان حرف‌هایش از استعفا و خستگی از شرایط موجود حرف می‌زند: «باور کنید از تکرار مشکلات خسته شدم و هیچ بعید نیست با این شرایط ایران را ترک کنم. واقعاً از مربیگری در پرسپولیس خسته شده‌ام و چندین بار استعفا دادم و هنوز هم دارم فکر می‌کنم که شاید دیگر سرمربی پرسپولیس نباشم، آنهایی که به من قول امکانات بیشتر را دادند، اکنون زیر قول‌شان زده‌اند و پول نمی‌دهند.»

قطبی جدا از حرف‌هایی که از گلایه‌های درونی سرمربی پرسپولیس نشأت می‌گیرد، از مشکلات دیگرش که او را به جدایی از پرسپولیس ترغیب ساخته حرفی نمی‌زند.
همسر قطبی به دلایلی  می‌خواهد در دبی زندگی کند. این موضوع سرمربی پرسپولیس را اخیراً با مشکلات زیادی مواجه ساخته است به نوعی که او را به یک باره پس از تساوی خانگی مجبور به واکنش و قرارگرفتن در برابر مسئولان باشگاه کرده است.

مشکلاتی که قطبی از آنها نام برد منجر شد که او و دستیارانش در تمرین ریکاوری تیم‌شان بعد از تساوی با ذوب‌آهن حضور پیدا نکنند و پرویز کماسی مربی بدنساز پرسپولس به تنهایی، تمرین ریکاوری تیم را تحت‌نظر بگیرد.

مجید فرخزادی در مورد انتقادات قطبی می‌گوید: «بدون شک انتقادات قطبی از مسئولان پرسپولیس تنها تحت تأثیر وضعیت نامناسب داوری در بازی با ذوب‌آهن بود. داور پنالتی صددرصد را برای تیم ما نگرفت. مارکو را بی‌مورد از روی نیمکت اخراج کرد و کارت‌های بی‌موردی به بازیکنان ما داد که همه اینها فشار زیادی را به ما وارد کرده و نتیجه‌اش انتقادات شدید قطبی از داوری و مسئولان پرسپولیس بود.»

عضو هیأت‌مدیره ادامه می‌دهد: «باشگاه پرسپولیس حتی یک چک برگشتی در دست بازیکنان و مربیان این تیم ندارد و اگر غیر از این باشد، باشگاه حاضر است دو برابر آن رقم را پرداخت کند. ضمناً بخشی از پیش‌قرارداد دستیاران سرمربی به آنها پرداخت شده و طبق توافقات انجام گرفته قرار است بقیه آن نیز به زودی پرداخت شود.»

فرخزادی در پایان خاطرنشان کرد: «تیم ما بازی ضعیفی در برابر ذوب‌آهن به نمایش نگذاشت اما سوت‌های پی‌درپی داور بازی، باعث شد که در نهایت نتیجه به سود پرسپولیس رقم نخورد. اشتباهات داوری فضای روحی روانی بازیکنان ما را پریشان کرده بود.» موضع‌گیری تند قطبی در جلسه مطبوعاتی پس از بازی با ذوب‌آهن، مسئولان پرسپولیس را وادار کرد تا در جلسه اضطراری هیأت‌مدیره در مورد صحبت‌های قطبی و برخی از مسائل مهم تیمشان را بررسی و تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 61623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز